همشهری آنلاین: رئیس کارگروه مدیریت شورای‌ تحول علوم انسانی گفت: مقرر شده تا زمانی که تغییرات لازم در سرفصل‌های ۱۵ گروه علوم انسانی شورای تحول ایجاد نشده است، شورای گسترش آموزش عالی حتی‌الامکان مجوز ایجاد این رشته‌ها را صادر نکند.

به گزارش مهر، دکتر لطف‌الله فروزنده از آغاز فعاليت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید در ۱۵ گروه سازماندهی شده شورای تحول علوم انسانی، افزود: با توجه به اینکه زیرساخت این کار فراهم شده، امیدواریم به این دغدغه مقام معظم رهبری پاسخ داده شود و سرعت و روند بازنگری و تحول در علوم انسانی بیشتر شود.

رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: سیاست‌گذاری در تحول علوم انسانی در چهار حوزه اسلامی کردن، بومی‌سازی، کارآمدی و به روز کردن پیش‌بینی شده و همچنین پنج محور برای تحول مشخص شده که می‌توان به تحول در حوزه سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی، محتوا ، دانشجو، اساتید و فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده یک نماینده از شورای تحول در شورای گسترش آموزش عالي وزارت علوم حضور داشته باشد و همچنین تا زمانی که تغییرات لازم برای رفع مشکلات کوتاه مدت در سرفصل‌های ۱۵ رشته علوم انسانی شورای تحول علوم انساني را ایجاد نکرده‌ایم، مجوز این رشته‌ها حتی‌الامکان صادر نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حضور دکتر فرهادی همکاری بیشتری بین شورای تحول علوم انساني و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ایجاد شود، افزود: به عنوان مثال، بازنگري مقطع کارشناسی رشته روانشناسی تمام شده و برای ابلاغ ارسال شده است، همچنین برخی گرایش‌های رشته‌های زبان، علوم سیاسی و مدیریت نیز تصویب و برای ابلاغ ارسال شده است و مابقی رشته‌ها نیز به نوبت در شورای تحول بررسی خواهند شد.

کد خبر 283780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha